DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Analog Elektronik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EEE 331
Güz
3
2
4
7
Ön-Koşul(lar)
 EEE 232En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı tranzistörlerle ilgili geniş frekans bandında kullanılabilecek modeller geliştirmek, yükselteçlerin frekans tepkesini, tümleşik devrelerde kullanılan akım aynaları ve fark yükselteçlerini incelemektir. Geribeslemeli yükselteçler ve kararlılık ile güç yükselteçlerinın çalışılması öğrencilerin karmaşık devreleri anlamasını kolaylaştıracaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Geniş bantlı yükselteç modellerini belirler,
  • Alçak frekans yükselteçlerini çözümler,
  • Yüksek frekans yükselteçlerini formüle eder,
  • Fark yükselteçlerini ve akım aynalarını uygular,
  • Geribeslemeli yükselteçleri tasarlar,
  • Güç yükselteçlerini kullanırlar.
Ders Tanımı Tranzistörlerin Geniş Bant Model Parametrelerinin Bulunması, Yükselteçlerin Alçak ve Yüksek Frekans Tepkisi, Fark Yükselteçleri, Akım Aynaları, Geribeslemeli Yülselteçler ve Kararlılık, Güç Yükselteçleri, Tümleşik Devre Tasarım Örnekleri
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel MOSFET Yükselteçler Chapter 4
2 Temel BJT Yükselteçler Chapter 5
3 Yükselteçlerin Frekans Tepkesi Chapter 7
4 Yükselteçlerin Frekans Tepkesi Chapter 7
5 Yükselteçlerin Frekans Tepkesi Chapter 7
6 Akım Aynaları ve Tümleşik Devrelerde Öngerilimileme Chapter 10
7 Fark Yükselteçleri Chapter 11
8 Fark Yükselteçleri Chapter 11
9 Ara Sınav
10 Geribesleme Chapter 12
11 Geribesleme Chapter 12
12 Geribesleme ve Kararlılık Chapter 12
13 Çıkış Katları ve Güç Yükselteçleri Chapter 8
14 Çıkış Katları ve Güç Yükselteçleri Chapter 8
15 Tümleşik Devre Tasarım Örnekleri Chapter 13
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Donald Neamen, Microelectronics: Circuit Analysis and Design, McGraw Hill, 2007
Önerilen Okumalar/Materyaller A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits – Circuit Analysis and Design, Oxford Press, 2009

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
25
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
24
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

X
2

Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

X
3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)

X
4

Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır

X
5

Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

X
6

Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

X
7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir.

X
9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir

X
10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest